Monday, January 9, 2012

story about a boy & a girl :)

simple story :)

ada seorang lelaki mengenali seorang perempuan melalui kawan si perempuan pada bulan puasa tahun lepas . kenal kenal camtu je pon . from fb ? haha ! yes from fb . si lelaki mengomen post si perempuan . itu lah fes pengenalan si lelaki & si perempuan ini :) kita bagi nama si lelaki sebagai abg n yg perempuan sbgai kakak :) haha !

lepas dari hal fb tu , kakak keluar dengan kawan kawan dia termasuk kawan lelaki yang menghubungkan kakak dengan si abang . his name is abdul :) abdul cakap , " kakak , abang ckp dia suka kat kau . " haha . si kakak hanya mampu cakap " yelatu :p " lepas tu , hari raya merupakan pertemuan tidak rasmi antara si kakak n si abang :) tapi tak bertegur pun . tengok tengok je . lepas tu pertemuan yang kedua , time si abang n the geng beraya dekat rumah si kakak . haha .

bermula lah moment moment HAPPY + SEDIH between si kakak n si abang . setahun lebih diorang kenal . macam macam benda yang diorang buat . lepak pantai sesama , jalan jalan kat mall , makan makan , karok :) what a sweet memory ever . si abang dalam diam menyimpan perasaan kat si kakak . tapi , si kakak waktu tu masih memegang title awek orang . yang best nyer , si abang masih tetap menunggu . tipu kalau takda perempuan yang cuba jentik hati si abang , cuma waktu tu hati si abang hanya untuk si kakak tapi , si kakak nih tak jugak detect detect . slow betol loading si kakak nih ~

lepas si kakak break up dengan bf dia , si abang lah yang selalu di sisi si kakak , tak kira si abang bz macam mana pun , bila si kakak perlu dia , mmg dia ada . always beri sokongan , berusaha buat si kakak senyum . best kan si abang tu ? lepas beberapa bulan , si abang cuba memetik bunga di taman si kakak . tapi , si kakak tolak n terima lelaki lain yang entah siapa . si abang still sabar n sabar n tak pernah terfikir pun nak jauh dari sisi si kakak . si kakak n si abang always share hidup masing masing . si abang memang pendengar yang baik n totally good adviser .

lepas beberapa bulan , jodoh si kakak n bf dia tak panjang lagi . si abang jugak tempat si kakak tu luah apa yang si kakak rasa . as usuall , si abang mmg tak pernah stop beri semangat untuk si kakak . n lepas beberapa waktu , si abang try menjentik hati si kakak , tapi si kakak nih masih jugak terima lelaki lain . si kakak n si abang pernah lose kontek sbb si abang tak nak kacau hidup si kakak yang tgh hepi dengan hidup baru dia . tapi si kakak kekok sangat kalau takda si abang dekat sisi dia , n diorang contact balik . n di pendekkan cerita , jodoh kakak dgn bf dia tu tak panjang . huhu . kesian jugak tengok si kakak nih kan ? asyik asyik break jer . n mcm biasa , si abang still di sisi si kakak . si kakak sangat sangat terharu .

tak kira macam mana pun si kakak tolak si abang , si abang masih setia d sisi si kakak . n waktu tu si kakak yakin sangat yang si abang itu lah jodoh yang allah jadikan untuk dia . jadi , si kakak always jaga hubungan diorang . mmg act as a couple . tapi , bila one day , si abang cerita yang dia ada kenal seorang awek nih , si kakak rasa lain sangat . cemburu ? maybe . or memang ? si abang story kat si kakak yang si abang ada kenal seorang perempuan n dalam proses perkenalan . waktu tu si kakak rasa down sangat . dia takut kehilangan si abang . si kakak pernah terfikir nak bawa si abang nih couple tapi si kakak malu . sebab dia dah banyak buat si abang ni menunggu . huhu . jadi si kakak hanya mampu berdoa , semoga jodoh si kakak n si abang nih panjang . tiap masa tiap saat si kakak tggu detik si abang melamar si kakak ~ sampaikan si kakak tefikir , " perlu kah aku yang start dulu ? ke dia dh giveup kat aku erk ? " sampai lah satu hari . . .

11.11.11 tarikh yang sangat mengecewakan buat si kakak . si abang text si kakak . si abang cakap dia nak bagitau sumtink kat si kakak nih . si kakak pun tunggu dengan penuh senyuman . sebab ? sebab si kakak ni fikir si abang akan melamar dia . so bila dia perasan si abang ni macam lmbt sangat nak reply , dia jadi takut sangat . memang tak sedap hati la . n jawapan kepada ketidak sedapan hati si kakak ni pun terjawab . nak tau ?

si abang ni mesej punya la panjang . berpantun pantun lagi tu . si abang ni cakap si abang ni senang sangat dapat kenal dengan si kakak , dapat merasa hidup bersama si kakak , n si abang bersyukur sebab di pertemukan dengan si kakak . si abang ni minta maaf kalau si abang ni pernah melukakan hati si kakak , buat si kakak menangis . si abang minta halal semua makan minum barang dia dengan si kakak . si kakak waktu tu sangat sangat down sebab dia dapat rasa dia akan kehilangan si abang n yes it is . si abang ni honestly dengan si kakak yang dia dah declare dengan awek yang dia kenal tu pada tarikh 11.11.11 . si kakak speechless n hanya satu je yang si kakak mampu buat . menangis . menangis . menangis . n menangis . tu jer yang dia mampu buat . .

si kakak dah buat keputusan . si kakak nak menjauhkan diri buat sementara waktu daripada si abang . even si abang dah minta maaf apa segala dengan si kakak , si kakak mseh kecewa sbb menyesal tak menghargai apa yang ada di depan mata . jadi si kakak tekad , nak jauhkan diri dari si abang . n si kakak ada tinggalkan note untuk si abang . .

" dear you , thanks coz hadir dalam hidup saya n buat saya rasa sangat di hargai n d sayangi . thanks a lot . maaf jika saya membuat keputusan untuk menjauhkan diri daripada awak buat sementara waktu . ini demi kebaikan saya dan awak jugak . mungkin awak dapat rasa apa yang saya rasa sekarang . walaupun kita tak pernah ada hubungan rasmi , tapi awak jaga saya mcm saya ni gf awak n saya sangat terharu . thanks again . hope , lepas ni , awak dapat go on dengan life baru awak dengan bahagia . saya doakan kebahagiaan awak . awak doakan kebahagiaan saya jugak k ? kalau ada jodoh , insyaallah kita jumpa lagi . mungkin masa tu saya dah dapat kawal perasaan saya dekat awak . sebab kalau kita terus contact mcm nih , mmg susah nak teruskan hubungan as a friend tu mcm biasa . so , saya undur diri dulu . maaf kalau saya terpaksa meremove apa apa yang dapat buat saya berhubung dengan awak . saya perlu buat tu walaupun sangat sakit untuk saya . kalau awak nak anggap saya apa apa pun its okay . saya terima :) sekali lagi saya minta maaf . satu masa nanti kita akan jumpa jugak , insyaallah :) saya sayang awak & awak kenangan terindah yang paling saya tak dapat lupakan . terimakasih :) "

hmmm . moral of the story , hargai orang yang menyayangi kita . jangan sampai dia dah tkda baru nak menyesal . :')

GOODNIGHT ! :)

No comments:

Post a Comment

nak komen ckit boleh ? :)