Friday, January 20, 2012

what a word :)

assalamualaikum korang :) nih aku nak share ckit beberapa kata kata dari Ustaz Azhar Idrus yang aku dapat dari FACEBOOK n TWITTER n BLOG :)

- aku mencintai orang orang soleh meskipun aku bukan sebahagian dari mereka , aku sangat benci orang orang bermaksiat meskipun tanpa sedar aku sebahagian daripada mereka .

- haram sengaja buat ibu terasa hati atau marah melainkan kita buat benda yang benar maka tidak berdosa contohnya  ibu sakit hati sebab kita pakai tudung .

- pakai tudung tak wajib tapi tutup aurat yang wajib .

- tips tegur rakan serumah yang tak solat : tampal poster azab tak solat i akhirat nanti dekat dinding rumah biar diorang baca .

- siapa tutup aib orang , ALLAH akan tutup aib nya di akhirat kelak .

- hukum minat artis : minat jadi makruh , taksub jadi haram .

- sesiapa yang sering mengamalkan selawat pada setiap hari , ALLAH akan buka kan pintu rahmat dan rezeki dari sumber yang tidak di sangka sangka baginya .

- seorang anak gadis yang sayangkan ayahnya pasti akan menutup aurat kerana dia tidak mahu ayahnya di seret ke dalam neraka .

jangan bagi wanita pegang troli nanti dorang shopping tak ingat dunia . masukkan mereka dlm troli .

wanita yang baik membenarkan poligami tp lelaki yang baik pula hanya setia pada yang satu .

kejap pakai tudung , kejap tak . ingat masuk neraka boleh kejap-kejap ke ?

- wanita macam budak budak . suka membeli . contohnya budak budak . pantang tengok mainan terus je nak . padahal mainan dah banyak kat rumah . macam tu jugak wanita . padahal baju kasut banyak lagi dalam almari yang tak pakai lagi . nak beli lagi . wanita memang suka tengok benda cantik . MEMANG TUGAS SUAMI CARI DUIT , ISTERI HABISKAN DUIT . kalau bukan isteri yang habiskan duit siapa lagi . kalau bukan isteri , siapa lagi yang nak beli periuk , kuali , dll . SUAMI JANGAN MARAH , ISTERI BESAR JASANYA . tlng beranakkan anak anak , jaga anak anak , tlng bsuh bju kite , tlng msk , kemaskan rumah dan lain lain .

Ramai Orang Sibuk Mencari Bilakah Tarikh Hari Qiamat... Sedangkan Solat-solat Mereka Itu Masih Tunggang Langgang... Tidak Perlu Cari Tarikhnya, Islam Tidak Suruh... Belajar Bab-bab Fardhu 'Ain Yang Terlebih Utama

- perempuan yang bertudung belum tentu masuk syurga . perempuan yang tidak bertudung confirm masok neraka melainkan bertaubat .

- jangan tunjuk ajar golongan bagus sahaja sehinggakan golongan biasa di jauhkan ,

- islam bukan agama yang menghalang tetapi agama yang mendidik .

- kerajaan yang membenarkan arak , judi dibuat berleluasa di negara adalah kerajaan syaitan .

- ramai umat islam sekarang sembah bayang , buakn sembahyang .

- haram kawinkan anak perempuan kita kepada lelaki fasik ( tidak sembahyang )


fuhhhh ~ ayat dia mmg pergh giler . bagus di jadikan motivasi untuk diri sendiri dan orang lain kan ? :) so , sharing is caring ! :)



No comments:

Post a Comment

nak komen ckit boleh ? :)